Zadania Rady |
Rada Osiedla Łazarz składa się z 14 członków wybieranych przez Zebrania Grup Członkowskich na okres trzech lat spośród członków Spółdzielni zamieszkałych w Osiedlu.
Członkami Rady Osiedla nie mogą być osoby zatrudnione w tym Osiedlu na podstawie umowy o pracę.
Do zakresu działania Rady Osiedla należy:
- Współdziałanie z Zarządem i Radą Nadzorczą przy ustalaniu planów gospodarczych w zakresie gospodarki zasobami mieszkaniowymi i działalności społecznej i kulturalnej.
- Uchwalenie planów gospodarczo-finansowych Osiedla i programów działalności społecznej i kulturalnej.
- Podejmowanie uchwał w sprawie zasad gospodarki finansowej Osiedla.
- Opiniowanie zasad rozliczania kosztów gospodarki zasobami mieszkaniowymi i użytkowymi Osiedla.
- Wyrażanie opinii w sprawach: przyjęcia i zwolnienia kierownika Osiedla i jego zastępców, przyznawania wynagrodzeń, premii i nagród oraz nakładania kar.
- Sprawowanie nadzoru i kontroli nad działalnością kierownika Osiedla i jego zastępców.
- Nadzorowanie celowości wydatków, przetargów i rachunków oraz planów rzeczowo–remontowych Osiedla, ich wykonania oraz powoływanie rzeczoznawców dla wykonania określonych zadań i nadzorowanie finansowania wydatków poniesionych na ten cel.
- Rozpatrywanie skarg na działalność kierownika Osiedla i jego zastępców.
- Ustalanie podziału Osiedla na grupy członkowskie.
- Podejmowanie uchwał w sprawie zawierania umów o ustanawianie praw do lokali użytkowych, garaży i miejsc postojowych w budynkach i na terenach przekazanych do eksploatacji Osiedla. Podejmowanie uchwał w sprawie oddawania w najem lokali użytkowych, garaży i miejsc postojowych, zagospodarowania terenów między budynkami, ustalania opłat za używanie lokali i terenów.
- Wytyczanie kierunków i prowadzenie działalności społecznej i kulturalnej na terenie Osiedla, sprawowanie nadzoru nad działalnością placówek społeczno – kulturalnych w Osiedlu.
- Podejmowanie uchwał w sprawie prowadzenia placówek społecznych i kulturalnych na terenie Osiedla.
- Współdziałanie z instytucjami powołanymi do pomocy i opieki społecznej.
- Krzewienie kultury współżycia społecznego i propagowanie poszanowania mienia społecznego, organizowanie postępowania pojednawczego.
- Współdziałanie z organami samorządu gminnego i organizacjami społecznymi w dziedzinie realizacji zadań gospodarczych, społecznych i kulturalnych w Osiedlu oraz innych zadań o charakterze ogólnomiejskim.
- Podział mandatów do Rady Nadzorczej na poszczególne grupy członkowskie.
- Zajmowanie stanowiska w sprawie wystąpienia na drogę sądową w stosunku do członka zalegającego z opłatami eksploatacyjnymi za co najmniej 3 okresy płatności.
- Zajmowanie stanowiska w sprawie wystąpienia przez Zarząd Spółdzielni z wnioskiem do Rady Nadzorczej o pozbawienie członkostwa przez wykluczenie albo wykreślenie z rejestru członków Spółdzielni.
- Rozpatrywanie innych spraw związanych z działalnością Osiedla.
Na podstawie Statutu SM Grunwald
Dyżury |
Dyżury domowe pracowników osiedla
Nasze budynki |